Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a felhasználói élmény növelése érdekében.

A törvény kimondja, hogy cookie-kat tárolhatunk az eszközön, ha feltétlenül szükségesek ehhez az oldalhoz. Minden más típusú cookie esetében szükségünk van az engedélyedre. Kérjük, engedélyezd a Statisztikai sütiket, hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezheted az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató Marketing sütiket is:

Szükségszerű sütik
A weboldal működéséhez pl.: regisztrált felhasználó bejelentkezéshez, kosár funkciókhoz szükséges sütik. Növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak a beállításaidról. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat és az ebbe a csoportba tartozó sütik használata elengedhetetlen.

Statisztikai sütik
Ezek segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, hogy tudjuk mi történik az oldalainkon, s ezen tapasztalatok alapján fejlesszük a minél jobb felhasználói élmény eléréséért.

Közösségi média és marketing sütik
A böngészési szokásaidra, érdeklődési körödre vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését és a közösségi média megszokott funkcióit teszik elérhetővé.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Hogyan válasszunk gyermekülést?

Gyerekszállítási hibák a gépjárművekben 1.

A Német Autóklub felmérése szerint a közlekedési balesetek során legtöbbször nem a gyerekülés hiánya miatt következik be az indokoltnál nagyobb sérülés a 10 évnél fiatalabb gyermekeknél. A sérülések elsődleges oka a gyermekülés helytelen bekötése és használata illetve a nem megfelelő korcsoportú ülés kiválasztása.

Milyen a megfelelő gyerekülés?


Ez egy nagyon összetett kérdés, több, nagyon fontos szempontot is figyelembe kell vennünk. Ezért úgy gondoltuk, hogy elindítunk egy cikksorozatot erről a témáról. Korcsoportonként fogjuk megvizsgálni a gyermeküléseket , részletesen kielemezzük a leggyakoribb rögzítési hibákat. Segítséget nyújtunk abban, hogy milyen szempontok alapján válasszuk ki a picik számára az üléseket és megpróbálunk 1-2 tévhitet is eloszlatni.
Annak reményében tesszük ezt, hogy felhívjuk mindenki figyelmét arra, hogy a gyermekek biztonsága legtöbbször csak apró dolgokon múlik. Német statisztikák és a magyarországi
babaszaküzletek véleményére alapozva kiderült, hogy az emberi lustaságon túl, sok esetben az információhiány a ludas az ülések nem megfelelő használatáért.
A gyártók elvárják, hogy az általuk kibocsátott több 10 oldalas használati útmutatóból mindenki bogarássza ki a magyar nyelvűt. Értelmezze a cégek szakemberei által szaknyelven írt használati utasítást, melyekben a sok esetben nagyon gyenge fordítás is nehézségeket és problémákat okozhat. Amit ezekben olvasott, azt jegyezze meg mindörökre. Képezze ki családjának többi tagját is a gyerekülés biztonságos bekötésének szabályairól, beleértve esetleg a nagymamát, a nagypapát, a keresztanyát és mindenkit, aki szállítja a csecsemőket.
Végigfutottunk pár ilyen kiadványt, sajnos a legtöbbjük véleményünk szerint alkalmatlan erre. A tapasztalat mégis az, hogy a 0+ (népszerűbb nevén bébihordozó) kategóriában a legtöbb szülő mégis próbálkozik a lehetetlennel, azaz megpróbálja értelmezni a használati útmutató nagyon bonyolult leírásait. Illetve vannak olyan szülők is, akik még szakember segítségét is kikérik. De valahogy minél nagyobb kategóriás ülést vásárolnak a szülők, annál kevésbé informálódnak a szakszerű használatról, már rutinos autóülés-szerelőnek érzik magukat. A magasabb kategóriás bébihordozók megvásárlása nem jelent nagyobb biztonságot, ha rosszul van bekötve a gyerek. Ebben az esetben ugyanúgy megsérülhetnek a picik. Sőt, ahol egy családban két hasonló korú gyerek van, ott gyakori, hogy a kicsik felcserélik a helyüket és egymás ülésébe ülnek. Ekkor a nem testreszabott ülésmagasság fokozottabb veszélynek teszi ki őket.
A valós magyarországi helyzetről nincs statisztika, viszont Németországban a helytelen bekötések száma több, mint 50 %. Ha figyelembe vesszük, hogy a magyar közlekedési morál mennyivel rosszabb, mint a német, akkor a gyerekülések bekötésében sem állhatunk valami fényesen.

Bár ne így lenne! Ezért úgy gondoljuk, hogy érdemes lesz erről a témáról hosszabban beszélni. Legyünk jobbak a németeknél! Legalább a gyerekszállításban!

Köszönettel: Tischler János - Mini-Manó BabaCentrum

Gyermekülés, babahordozó vásárlás itt!

Gyerekszállítási hibák a gépjárművekben 2.

Ahogy azt az előző cikkünkben megígértük, most górcső alá vesszük az autósülések használatakor előforduló leggyakoribb hibákat. Ebben a cikkben a 0+ korcsoport számára készült ülések problémáit elemezzük ki.

Mit is jelent a 0+?

A 0+ jelölésű biztonsági ülések újszülöttkortól használhatóak, népszerűbb nevén bébihordozóként aposztrofált kagylóformájú bébiülések. Legfontosabb bekötési tudnivalójuk, hogy kizárólag menetiránnyal ellentétesen köthetőek be az autóba. A vezető mellé csak abban az esetben helyezhetőek, ha az autóban kikapcsolható vagy egyáltalán nincs légzsák.

Ha nem kapcsolható ki, akkor a bébihordozót kénytelenek vagyunk a hátsó ülésre tenni. Ez abban az esetben okozhat kellemetlenséget, ha a baba és a mama csak ketten utaznak az autóban, mert ettől a távolságtól a kettőjük kommunikációja sokkal nehezebbé válik. Dehát a baba biztonsága az első. Ezért nézzük is meg, hogy miket tapasztaltunk az elmúlt évek során. A legdurvább hiba az, ha egyáltalán nincs rögzítve a gyerekülés. Hihetetlen, de sajnos ilyen is előfordul: „Csak ide megyek a boltba, mi baj lehet, hisz beszorítottam a gyerekülést az első ülés háttámlájával.”- mondta egyik ismerősöm, amikor megkérdeztem tőle. Hogy legrosszabb esetben mi történhetett volna velük abba jobb nem belegondolni. Mivel a kis kagylóüléssel együtt a bébi katapultként hagyhatta volna el az autó utasterét. Szerencsére ez nem tartozik a gyakori esetek közé.

Annál gyakrabban fordul elő viszont, hogy a bekötés során a 2 övszárat felcseréli a szülő, azaz a rövidebb övszárat köti az ülés mögé és a hosszabb szárat húzza keresztbe a hordozón. Ebben az esetben a hordozó kifordulásra hajlamos, nagyobb ütközés esetén hasonlóképpen viselkedik, mintha egyáltalán nem lenne bekötve. Léteznek talpas hordozók is, amiket ezen hibák kiküszöbölésére terveztek. Külön talpból és hordozóból állnak. Ennek az a lényege, hogy talpat külön rögzíthetjük a kocsiban és a hordozót egy mozdulattal ki és behelyezhetjük gépjárműbe. Ez majdnem tökéletes megoldás.

Csak az a baki szokott bekövetkezni, hogy az ugyan jól bekötött talpat nagyobb szatyorral vagy dobozzal arébb tolja az ember és már nem tökéletesen van a helyén. Majd erről elfeledkezve, rutinból bepattintjuk a hordozót és máris nem megfelelő a baba biztonsága. A másik leggyakoribb hiba, hogy a belső öv a baba növekedéséhez képest nincs megfelelően beállítva. Ennek mindig a baba válla fölül 2-4 cm-rel kell indulnia, ellenkező esetben lecsúszik a bébi válláról. Baleset során a pici kieshet az ülésből. Ez az őszi szezonban a leggyakoribb, amikor overall kerül a babára és hirtelen annyira megnő, mintha fél évvel is idősebb lenne. A megfelelő magasságban bejövő övszár mit sem ér, ha a babára az öv mérete nem illeszkedik szorosan.

Reméljük, hogy senki sem ismert magára. Ha ez így van, akkor ez azt jelenti, hogy a gyermekünk minden körülmények között biztonságban utazik.

Köszönettel: Tischler János MiniManó BabaCentrum

Gyermekülés, babahordozó vásárlás itt!



Gyerekszállítási hibák a járművekben 3.

Az előző fejezetben a 0+ hordozókat tekintettük át. Ha a gyermek kinövi a bébihordozót, a következő lépcső a 18 kg-ig kategorizált ülések használata.





Gyakori kérdés, hogy ezt a lépcsőfokot nem lehet-e átugrani és egyből egy 36 kg-ig használható ülésbe rakni a gyerekeket. Ez tényleg egy költséghatékony megoldás lenne, de sajnos ezt nem tehetjük, mert a nagyobb ülésekből pár olyan tulajdonság hiányzik, amire az alig egy éves gyermeknek feltétlenül szüksége van.
Az egyik legfontosabb tulajdonság a döntési funkció. Ezeket az üléseket (9-18 kg-ig) az új szabályok értelmében minden esetben a hátsó ülésen kell rögzíteni. Sajnos ebben az esetben gyakori jelenség, hogy kétpontos biztonsági övvel középre helyezik el az ülést. Ez szigorúan tilos, mert így az ülés kifordulásra és előbukásra is hajlamos lehet. Hárompontos öv esetén a középső ülőlap megfelelő szélességű és nem billen az ülés. Ez azért kifejezetten ajánlott, mert a vezető könnyebben kommunikálhat a babával, illetve jelentősen nagyobb lábteret kínál ez a lehetőség. Nem utolsósorban akár egy piros lámpánál hátranyúlva is könnyen igazíthatjuk az ülést alvó pozícióba.

Bekötési hibaként néha előfordul, hogy az amúgy jól rögzített ülésben lazán marad a biztonsági öv, ez azért baj, mert akár 1 nagyobb fékezésnél lecsúszhat az öv a gyermek válláról és a felső teste előrelendül. Szélsőséges esetben akár a saját térdét is lefejelheti. Ezért ne csak az öv megfelelő magasságát, hanem a megfelelő ruházathoz igazítást is minden esetben ellenőrizzük.

Három árulkodó jel, hogy gyermekünknek már nem megfelelő az ülés nagysága:

1. A belső öv legfelső állásban is a gyermek válla alól indul.
2. A gyermek feje magasabban helyezkedik el az ülés háttámlájánál.
3. Főleg télen fordul elő, hogy a gyermekeknek overállban szűkké válik az ülés.

Végére hagytuk még egy gyakori jelenséget, mikor csemeténk dackorszakába érkezik és folyamatosan tiltakozik az ülés használata ellen. Nagyon fontos, hogy a legrövidebb szakaszon se engedjünk az akaratának, mert a szomszéd utcáig is számos veszély leselkedik ránk és egy 40 km/órás sebességű koccanásnál a gyermek többszörös tömegének megfelelő tehetetlenséggel csapódhat az autó utasterébe.

2008. április 1-vel KRESZ és törvényi változások léptek fel a gyermekülések használatával kapcsolatban. Bővebben erről a következő részben olvashattok.

Köszönettel: Tischler János MiniManó BabaCentrum

Gyermekülés, babahordozó vásárlás itt!

Használható és NEM használható autósülésekről érthetően:

Egy ehhez hasonló címkét kell keresned a megvásárolni kívánt (vagy a jelenlegi) biztonsági gyermekülésen:

Ez az ülés megfelel a szabványoknak és a KRESZ-nek!


Ha az itt látható számsor 03 vagy 04 kezdetű, akkor megnyugodhatsz az ülés rendben van! Használható továbbra is, megfelel az érvényes szabványoknak!

DE HA ILYET LÁTSZ:

Ez sajnos már nem használható!


Ha a számsor 01 vagy 02 kezdetű, az ÜLÉS TOVÁBB NEM HASZNÁLHATÓ!
Ezt az ülést érdemes, sőt ajánlott lecserélni!


Tehát NEM az alábbi képen látható jelzést kell figyelembe venni:
Országkód!


Ez csupán a bevizsgálást végző ország kódja!

Gyermekülés, babahordozó vásárlás itt!

Gyermekbiztonsági rendszerek használata személygépkocsikban!

2007. áprilisában megváltozott a KRESZ, jelentősen átfogalmazva a gyermekek biztonságos utaztatásával kapcsolatos pontokat. 2008. április 1-jétől léptek hatályba egyes biztonsági gyermekülésekkel (gyermekbiztonsági rendszerekkel) kapcsolatos bekezdések is!
Eleve új fogalomként került a rendszerbe a "gyermekbiztonsági rendszer", hiszen egyre több modern járműbe építenek bele gyárilag ilyen eszközöket.

A képen a személygépkocsi hátsó üléséből alakítható ki egy négypontban rögzíthető gyermekülés megoldás. Ezt hívjuk "integrált gyermekbiztonsági rendszernek".Természetesen továbbra is használhatók az utólag beszerelhető, biztonsági övvel rögzíthető gyermekülések. Ezt nevezzük "nem integrált gyermekbiztonsági rendszernek".
A szabályozás a következőket írja elő személygépkocsik esetében:
A személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél kisebb gyermek csak menetiránnyal szemben beszerelt gyermekülésben - azaz háttal - szállítható, de csak ha nincs légzsák vagy azt kikapcsoltuk!
(A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 2-3 éves kor felett az első ülésben nem helyezhetünk el gyermeket, mivel háttal nem fér el a gyermekülésben.)

150 cm felett életkortól függetlenül a jármű első és hátsó ülésében is ülhet a gyermek! (A statisztikák szerint Magyarországon az átlag gyermekek 11-12 éves korban elérik ezt a magasságot!)

A személygépkocsi hátsó ülésén 3 év alatti gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben szállítható!
Ha olyan régi kialakítású járművel rendelkezünk, amiben hátul nincs öv, így a gyermekülés sem rögzíthető, 3 év alatt NEM szabad gyermeket szállítani!
(Kivéve az előző pontban írt lehetőség az első ülésen.)

A személygépkocsi hátsó ülésén a 3 év feletti de 135 cm-nél kisebb gyermek szintén csak gyermekbiztonsági rendszerben szállítható.
Ebben az esetben azonban kivétel az a jármű, amibe nem lehet beszerelni az ülést, itt ez a gyermek a hátsó ülésen rögzítés nélkül is utaztatható.

A személygépkocsi hátsó ülésén a 135 centinél nagyobb gyermek a biztonsági övvel rögzítve is szállítható, ha az a testméretéhez igazítható! Vagy ülésmagasító alkalmazásával, vagy pedig állítható öv segítségével.
A biztonságos rögzítés három pontos övvel történjen, mivel a derékövek használata súlyos gerincsérülésekhez vezethet.



Példa egy újonnan vásárolt utas oldali légzsákkal rendelkező személygépkocsi esetén:

Első ülésen háttal kb. 3 éves korig akkor szállítható gyermekülésben a gyermek, ha kikapcsoltuk a légzsákot. Egyébként csak 150 cm felett ültethetünk gyereket ide.
A hátsó ülésen 135 cm magasságig kötelező a gyermekülés. 135 cm felett elegendő a hárompontos állítható övvel rögzíteni a srácot.

Példa egy 20 éves Trabantra, amelyben nincs hátul biztonsági öv:
Első ülésen háttal kb. 3 éves korig akkor szállítható gyermekülésben a gyermek, egyébként csak 150 cm felett ültethetünk gyereket ide.
A hátsó ülésen 3 év alatt nem vihetünk gyermeket!
3 év felett pedig rögzítés nélkül akár négyet is, ha 10 évnél kisebbek, mivel ez a mondat továbbra is szerepel a KRESZ-ben:
Két 10 éven aluli gyermeket - ha az általuk elfoglalt ülésen a gyermekbiztonsági rendszer használata nem kötelező - egy személynek kell tekinteni.

Forrás: A www.csaladinet.hu - az ország legnagyobb családi témájú portálja
http://www.csaladinet.hu/hirek/csaladi_temak/gyermekbiztonsag/9657/

Gyermekülés, babahordozó vásárlás itt!

Kapcsolódó Babahordozó 0-13 kg-ig kategória termékei:

> Rendezés

> Ár


36990 - 149990 Ft

> Értékelések

> Egyéb


Kapcsolódó Gyerekülés 0-18 kg-ig kategória termékei:


Kapcsolódó Gyerekülés 0-25 kg-ig kategória termékei:


Kapcsolódó Gyerekülés 9-18 kg-ig kategória termékei: