Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a felhasználói élmény növelése érdekében.

A törvény kimondja, hogy cookie-kat tárolhatunk az eszközön, ha feltétlenül szükségesek ehhez az oldalhoz. Minden más típusú cookie esetében szükségünk van az engedélyedre. Kérjük, engedélyezd a Statisztikai sütiket, hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezheted az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató Marketing sütiket is:

Szükségszerű sütik
A weboldal működéséhez pl.: regisztrált felhasználó bejelentkezéshez, kosár funkciókhoz szükséges sütik. Növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak a beállításaidról. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat és az ebbe a csoportba tartozó sütik használata elengedhetetlen.

Statisztikai sütik
Ezek segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, hogy tudjuk mi történik az oldalainkon, s ezen tapasztalatok alapján fejlesszük a minél jobb felhasználói élmény eléréséért.

Közösségi média és marketing sütik
A böngészési szokásaidra, érdeklődési körödre vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését és a közösségi média megszokott funkcióit teszik elérhetővé.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Vevőszolgálat


Távszerződés

Általános Szerződési Feltételek

Nyomtatható változatok

Elérhetőségünk és nyitvatartásunk


Érvényes: 2023.12.21-től

TÁVSZERZŐDÉS MAGYAR NYELVEN

A Megrendelőlap Megrendelő általi elküldésével és annak a Szállító által történő visszaigazolásával a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre

egyrészt a Mini-Manó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (székhely: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112., Adószám: 12574944-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-693214, Bankszámla: K&H Bank Zrt. 10409015-50526688-54741058, Kölcsönzési és bérlési számlaszám: 10409015-50526688-54741113) a továbbiakban: Szállító,

Másrészt a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi feltételek szerint:

  1. A szerződés tárgya a www.minimano.hu webáruházban található összes árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon ismerheti meg. A webáruházban található termékek adatai a megrendelés időpontjában érvényesek. Újabb ugyanazon termékre vonatkozó, de későbbi időpontban történő megrendelés esetén, az adatok változhatnak.
    A Szállító köteles az utánvéttel megrendelt és a Szállító által visszaigazolt, a Vevő által a Megrendelésen kiválasztott terméke(ke)t a Megrendelésen megjelölt szállítási címre, raktáron lévő termékek esetében 5 munkanapon belül, beszállítóink raktárán lévő termékeket 10 munkanapon belül eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik (pl: a termék beszerezési ideje hosszabb, vagy a termék nem beszerezhető), úgy a Szállító köteles haladéktalanul a Megrendelő által a Megrendelésen feltüntetett e-mail vagy telefon útján értesíteni Megrendelőt 3 munkanapon belül.
  2. A Szállító köteles a Személyes átvétel útján megrendelt, a Megrendelő által a Megrendelésen kiválasztott terméke(ke)t a Megrendelő számára a Szállító Telephelyén (Mini-Manó Babacentrum 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.) amennyiben az raktáron van 5 munkanapon belül, beszállítóink raktárán lévő termékeket 10 munkanapon belül átadni Megrendelőnek. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul a Megrendelő által a Megrendelésen feltüntetett e-mail vagy telefon útján értesíteni Megrendelőt.
  3. Megrendelő köteles az általa feladott Megrendelésen megjelölt és a Szállító által a Megrendelő által megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, és a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett, a Szállító által kiállított számlán szereplő vételárat, mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza készpénzben a kézbesítő részére kifizetni. Amennyiben Megrendelő a Megrendelésen a vételár teljesítésének módjaként banki átutalást jelölt meg, úgy Megrendelő köteles a vételárat a Szállító által a megrendelőlapon feltüntetett e-mail címre kiküldött proforma számla adatai alapján az azon feltüntetett fizetési határidőn belül a Szállító fent megjelölt bankszámlájára átutalni. Ez esetben Szállító a vételárnak a bankszámláján történő jóváírását követően 3 munkanapon belül köteles a terméke(ke)t a Megrendelő által megjelölt szállítási címre elküldeni.
  4. Megrendelő köteles a csomag átvételét követően azonnal ellenőrizni a megrendelt termékek sértetlen állapotát. Amennyiben valamilyen sérülést vagy problémát tapasztal a megrendeléssel kapcsolatba, a Megrendelőnek 2 munkanap áll rendelkezésére bejelenteni a Szállító felé ezt a reklamacio@minimano.hu emailcímen.
  5. Vevő a termék kézhezvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, ez esetben azonban köteles a Terméket a Szállítónak visszaszolgáltatni és viselni az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Szállító azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő teljes kárának megtérítését. Szállító köteles a fogyasztó által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
    Bizonyos esetekben nem illeti meg az elállás joga a Vásárlót:
    - olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    - romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    - olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. Szállító a megkötött szerződést írásban kötöttnek minősíti, a szerződést teljesítés után online iktatja, így az esetleges jogviták esetén a beérkezett rendelés, ami írásbeli szerződésnek minősül visszakereshető a Szállító adatbázisából. Szállító a Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, azokat alvállalkozóinak átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.
  7. A szerződés nyelve magyar, írásban kötöttnek minősül, iktatásra nem kerül, a későbbiekben nem visszakereshető. A szerződés magatartási kódexre nem utal.
  8. Az esetleges jogviták elbírálására Felek (hatáskörtől függően) a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság illetékességét kötik ki.

9. Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

Általános Szerződési Feltételek

Impresszum: Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Mini-Manó Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt felelősségű társaság

Székhely: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.

Levelezési cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.

Bejegyezte: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság

Cégjegyzékszám: 01-09-693214

Adószám: 12574944-2-42

Képviselő: Tischler János

Telefonszám: +36 30 335 4243

E-mail: minimano@minimano.hu

Honlap: www.minimano.hu

Tárhelyszolgáltató adatai

Cégnév: WEB200 Internet Média Kft.
Székhely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert u. 17.
Telephely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert u. 17.
Postázási cím: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert u. 17.
E-mail: info@web200.hu

Definíciók

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.1 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. A jelen ÁSZF 2021. november 9. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.

1.3. A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a téged és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A megrendelésed véglegesítése előtt köteles vagy megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

2. VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

2.1. A webáruházban mindenki vásárolhat, aki regisztrációval rendelkezik, és elfogadja a jelen üzletszabályzatban foglalt feltételeket. A vásárlás tehát regisztrációhoz kötött, azaz a vásárlást megelőzően a pontos adatok megadásával ki kell tölteni a regisztrációs űrlapot.

2.2. A hibásan, vagy hiányosan kitöltött regisztrációs lapot érvénytelennek tekintjük. A Mini-Manó online áruház semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibás adatokból eredő téves teljesítésért.

2.3. A bemutatott termékek részletes leírását az adott árucikk információs oldala tartalmazza.

2.4. A termékek vételára a mindenkori hatályos általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazzák. A termékek ára magyar forintban (Ft) vannak feltüntetve. A termékek vételára viszont nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

2.5. Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).

2.6. Akciós áru esetében az akció a megadott határidőig vagy a készlet erejéig tart. Amennyiben az akciósan megrendelt termék elfogyott, vagy időszakos készlethiány merül fel, erről a megadott e-mail címre az eladó értesítést küld.

3. ON-LINE VÁSÁRLÁS

3.1 Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket, majd a termék bruttó ára alatt található mezőben állítsa be a pontos darabszámot és nyomja meg a "KOSÁRBA" ikont. Amennyiben más terméket is szeretne vásárolni, ismételje meg az előbb leírtakat. Amennyiben úgy gondolja, hogy befejezi a vásárlást, kérjük kattintson a honlapon jobb oldalt felül elhelyezkedő "KOSÁR" ikonra vagy szövegre.

3.2 (1. Kosár) A megjelenő oldalon alkalma nyílik javítani az adatbeviteli hibákat, egyes tételek esetében darabszámot módosítani (+ és - gombok), kiüríteni a kosarat, a nem kívánatos tételeket az X jellel kitörölni, továbbfolytatni a vásárlást, valamint befejezni a vásárlást. Ha van kuponkódja, írja be a megfelelő mezőbe és kattintson az "Ellenőrzés" gombra!
A vásárlás véglegesítése a "2. Személyes adatok»" gombra kattintással folytatható!

3.3 (2. Személyes adatok) Itt megtekintheti a személyes adatait, amit regisztrációkor megadott! Ha szükséges (regisztráció óta megváltozott valamely adata) az "Adatok módosítása" gombra kattintva javíthatja!

3.4 (3. Szállítási adatok) Itt kiválaszthatja az Önnel legmegfelelőbb szállítási és fizetési módot. Ezek után a választott szállítási módtól függően megadhatja a szállítási adatokat, továbbá lehetősége van a megrendelő adataitól eltérő számlázási címet is megadni.

3.5. (4. Adatellenőrzés) Ezen az oldalon az előző lépésekben megadott adatokat ellenőrizheti le! Amennyiben minden adatot leellenőrzött, küldje el a megrendelését az oldalon található "Megrendelés" gombra kattintva. Ezután megjelenik egy újabb oldal, ahol visszajelzést kap arról, hogy sikeresen elküldte a megrendelést.

3.6 (5. Visszaigazolás) A sikeres rendelés elküldése után maximum 24 órán belül egy automata visszaigazolást fog kapni a vásárlás során megadott e-mail címre. Tudnia kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolás még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mindösszesen a megrendelés hozzánk megérkezését igazolja. A szerződés akkor jön létre, ha a Mini-Manó Kft. a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben vagy például telefonon értesíti Önt a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.

3.7. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

4. RENDELÉS, KISZÁLLÍTÁS

4.1 A webáruházban a rendelés kizárólag elektronikus úton lehetséges! Telefonon, faxon, levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni.

4.2. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

4.3. Ön a „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

4.4. A sikeres rendelés elküldése után maximum 24 órán belül egy automata visszaigazolást fog kapni a vásárlás során megadott e-mail címre, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. (Kérjük figyelje a SPAM mappát is, mert néhány levelezőrendszer levélszemétnek jelölheti a visszaigazoló leveleinket!)

4.5. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

4.6. Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján igazolja vissza az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a levelezőrendszeredben hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás). Ez a levél tartalmazza a megrendelt termék vagy termékek pontos specifikációját és az árát, a megrendelő adatait, a számlázási és a szállítási címet. Amennyiben a visszaigazolás hibás adatot tartalmaz, azt a megrendelőnek 24 órán belül jeleznie kell, hogy a kiszállítást megelőzően legyen mód a korrekcióra.

4.7. Webáruházunk Magyarország egész területére végez házhoz szállítást.

4.8. Egyes termékek esetén csomagolási felárat számolunk fel, hogy az megfelelő legyen a szállítópartnereink számára a házhozszállításhoz. A csomagolási felárról a Vásárlót az adott termék adatlapján tájékoztatjuk az ár megjelenítése alatt. A csomagolási felár az adott termékre darabonként értendő, és akkor is fizetendő, ha a szállítási díj díjmentes az adott termékre. A csomagolási felárból további kedvezmény nem érvényesíthető.

4.9. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 4 munkanapon belül. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

4.10. Kiszállítás futárszolgálattal opció esetén:

  • A megrendelt termékek kiszállítását országosan a Fáma First Kft. és a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi.
  • A csomag futárnak való átadásáról e-mail értesítést küldünk.
  • A kézbesítés a csomag átvételétől 4-5 munkanapon belül várható.
  • A futár 8-18 óra között keresi fel a címzettet, ezért olyan szállítási cím megadása szükséges, ahol munkanapokon a jelzett időpontban az átvételre jogosult személy tartózkodik.
  • Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb kettő alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására.
  • Utánvétes megrendelés esetén a megrendelt és átvett áru vételárának és szállítási költségének kiegyenlítése utánvéttel történik. Az utánvét összegét a szállító képviselőjének az áru átvételekor készpénzben kell átadni. Néhány futár esetében van lehetőség a bankkártyás fizetésre is, de előre erre nem lehet felkészülni. Online bankkártyás fizetés esetén természetesen a futárnál már nem kell fizetni!
  • A kiszállítás kaputól kapuig történik. A szállító kollégák további anyagmozgatásra nem kötelezhetőek. A házba vagy lakásba beszállítás, emeletre felvitel (a kiszállítás költségen felül) külön költséget jelent. Akkor sem ingyenes ez a szolgáltatás, ha ingyenes akciónk keretében rendelte meg a terméket, illetve termékeket. A szolgáltatás igénylése esetén egyedi árajánlat kérése szükséges.
  • Megrendelő köteles a csomag átvételét követően azonnal ellenőrizni a megrendelt termékek sértetlen állapotát.
  • Az Eladó nem felel a Termékekben a futárszolgálat részére történő átadást követően bekövetkezett kárért, a szállításból eredő bármilyen probléma a futárszolgálat felelősségi körébe tartozik.
  • A Megrendelő jogosult a terméket az átvételkor a csomagolásából kibontani és a terméket megvizsgálni. Ha a csomagolás és/vagy a termék sérült vagy hibás, a Megrendelő jogosult a helyszínen jegyzőkönyvet felvetetni és – Futárszolgálat útján történt kézbesítés esetén – a terméket a futárral a Mini-Manó Kft. költségére visszaküldeni.
  • A felbontás után, ha sérülést vagy problémát tapasztal a megrendeléssel kapcsolatban, a Megrendelőnek 2 munkanap áll rendelkezésére bejelenteni a Mini-Manó Kft. felé ezt az reklamacio@minimano.hu emailcímen.
  • Akadályoztatás esetén további 1 munkanap (összesen az átvételtől számítva 3 munkanap) áll a Megrendelő rendelkezésére, hogy az esetleges szállítás során keletkezett sérülést bejelentse közvetlenül a Futárszolgálat ügyfélszolgálatán a lenti elérhetőségeken.
  • Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Mini-Manó Kft.-vel szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

SPRINTER Futárszolgálat Kft.
Sprinter Általános szerződési feltételek
1097 Budapest, Táblás utca 39.
Levelezési cím: 1476 Budapest, Postafiók 174/2.
Telefon: 06 1 881 2615
Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30
info@sprinter.hu

Fáma First Kft.
Fáma Általános szerződési feltételek
Székhely cím: 2220 Vecsés, Almáskert út 0174/117 hrsz.
Levelezési cím: 2220 Vecsés, Almáskert út 0174/117 hrsz.
Csomaginformáció: +36-20-3473-107
Hétfőtől péntekig: 08:00–16:30-ig
csomaginfo@famafutar.hu
Kárbejelentés:
karugyintezes@famafutar.hu

4.11. Pick-Pack pont átvétel esetén:

  • A megrendelt termékek Pick-Pack pontba való kiszállítását országosan a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi.
  • A csomag Pick-Pack futárnak való átadásáról e-mail értesítést küldünk.
  • A megrendelt áru Pick Pack Pontba történő megérkezésekor a Sprinter futárszolgálat e-mailben küld értesítést, melyet követően csomag azonnal átvehető.
  • Az értesítést követően 7 munkanapon keresztül vehető fel csomag a Pick Pack Pontban, az üzletek nyitva tartási ideje alatt.
  • Pontos nyitvatartási adatok és a boltokra vonatkozó egyéb információk a pickpackpont.hu/atveteli-pont oldalon találhatóak.
  • A csomag a pickpackpont.hu/csomagkereso oldalon követhető nyomon.
  • Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Mini-Manó Kft.-vel szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

SPRINTER Futárszolgálat Kft.
Sprinter Általános szerződési feltételek
1097 Budapest, Táblás utca 39.
Levelezési cím: 1476 Budapest, Postafiók 174/2.
Telefon: 06 1 881 2615
Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30
info@sprinter.hu

4.12. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

4.13. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

4.14. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, egyúttal tájékoztatva a várható kiszállítási időről.

4.15. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben, az igényérvényesítés során felmerülő ügyvédi díjjal, és egyéb járulékos költségekkel együtt.

5. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

5.1.Kellékszavatosság

[3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez]

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Mini-Manó Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Mini-Manó Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

5.2.Termékszavatosság

[3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez]

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.3. Jótállás

A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a Vásárló részére történő átadás) után következik be.

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és annak módosítása, a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Minden a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó termékre a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet szerinti mértékű, 1 vagy 2 vagy 3 év jótállást vállalunk. A jótállás a Vásárló szavatossági jogait nem érinti.

A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. De ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. Eladó a termékhez mellékelt jótállási jegyet aláírásával és pecsétjével akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi (illetve amikor a vállalkozás a fogyasztási cikket a szállítónak átadja).

A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása alapján érvényesíthető,

  • ha a termék eladási ára 10000 Ft-ot eléri, de a 100000 Ft-ot nem haladja meg, 1 éven belül,
  • ha a termék eladási ára a 100000 Ft-ot meghaladja, de a 250000 Ft-ot nem haladja meg, 2 éven belül,
  • és ha az eladási ár 250000 Ft-ot meghaladja, 3 éven belül.

Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például,

- ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) okozta

- ha a hibát rendeltetésellenes használat okozta

- ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás, szakszerűtlen tisztítás, rongálás stb.),

- ha a károsodás a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,

- ha a hibát helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozta

- ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (szakszerűtlen javítást) végzett

- ha a hibát elemi kár, természeti csapás okozta

És nem tartozik a jótállás alá a jótállási jegyen feltüntetett olyan hiba, amelyet a Vásárló már a vásárláskor ismert, és amelyre a Vásárló árengedményt kapott.

Ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

- a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

- a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 munkanapon túl elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a Vásárlót tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről.

Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja azt a vállalkozás költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Választott jótállási jogáról a Fogyasztó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik. Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szavatosság, jótállás érvényesítése

A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, köteles kifogását a vállalkozással közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető. A jótállási, illetve szavatossági igény bejelentése a vásárlás helyén, a vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett szervizben/javítószolgálatnál történhet.

Eladó székhelyének/telephelyének/szervizének elérhetőségei:

Név: Mini-Manó Kft.

Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.

Email: minimano@minimano.hu

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy az Eladót szavatossági kötelezettség nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem térít vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.

6. ÉSZREVÉTELEK - REKLAMÁCIÓ

Ha a Fogyasztó nem ért egyet a Vállalkozás által a minőségi kifogására adott válasszal/döntéssel a Fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál, Illetve az alábbi elérhetőségen fogadjuk a Fogyasztó bármely, a Vállalkozással kapcsolatos panaszát.

Név: Mini-Manó Kft.

Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.
Email: minimano@minimano.hu

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési, jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésre a fogyasztó számára:

Békéltető testületek:

A Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület helyett a szerződés teljesítésének helye vagy a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás, illetve az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye szerinti békéltető testülethez is benyújtható a kérelem.

Ezen honlapon megtalálja a linkeket, melyekről indíthat online Békéltető Testületi eljárást:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=panasz_bejelentese

A Megyei és Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamarák által működtetett Békéltető Testületek elérhetőségei

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím:
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület 6001 Kecskemét Pf. 228.
telefon: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538
Mobil: (+36) 70 938 4765
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon:

46/501-091 (új ügyek)

46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Szabó Brigitta békéltető testületi ügyintéző, ügyfélkapcsolati koordinátor

Telefon: 06-22/510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: http://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

(személyesen és telefonon is)

Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által Működtetett Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 303-304. szoba.

e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

telefon: 20/373-2570

Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

web: www.kemkik.hu

https://www.kembekeltetes.hu/

Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A

Telefon: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu

A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:

1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető testület

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,

Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Web: www.baranyabekeltetes.hu

A Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Somogy Megyei Békéltető testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu

www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180

Fax: 06-42-420-180

e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Elnök: Mónus Gréta

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon: 06-74-411-661

Mobil: 06-30-664-2130

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs

e-mail: bea@vmkik.hu

Dr. Kövesdi Zoltán Békéltető Testület elnöke

telefon: 30/9566-708

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel a Békéltető Testület ügyfélfogadása bizonytalan ideig szünetel.

Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

http://www.bekelteteszala.hu/

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, mely a fővárosi, illetve az egyes Megyei Kormányhivatalok.

www.kormanyhivatal.hu

A vállalkozás székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat:

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya

1088 Budapest, József körút 6.

fogyved@pest.gov.hu

+36 1 459 4911

Bírósági eljárás:

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A fogyasztó a keresetét beadhatja a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz, vagy a vállalkozás székhelye szerint illetékes bírósághoz:

Pesti Központi Kerületi Bíróság

1055 Budapest, Markó u. 25.

1887 Budapest, Pf: 28.

+36 1 354 6000

pkkb.elnok@birosag.hu

Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platform

Link: ec.europa.eu/consumers/odr

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Az adatvédelmi tájékoztató elérhető ide kattintva: https://www.minimano.hu/adatkezelesi_tajekoztato.html

7. A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. sz. melléklete alapján:

  1. 1 A fogyasztót megillető elállási jog

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót az alábbiakban meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. sz. melléklete alapján:

7.2 Elállási/Felmondási jog

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.3 Az elállási/felmondási határidő az

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: "a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le";
b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: "attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.";
c) több termék szolgáltatásakor: "attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.";
d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: "amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi."; e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: "attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket."

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Név: Mini-Manó Kft.

Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.

Email: rendeles@minimano.hu

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

7.4 Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Az átvett terméket Ön köteles számunkra indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Elállási jog gyakorlása esetén követelhetjük Öntől a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, sérülésmentes és újra eladható állapotban, akkor Ön kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlása arra vezethető vissza, hogy Ön azt nem rendeltetésének megfelelően használta vagy küldte azt vissza részünkre. Önt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet az elállási joggal.

7.5 A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően elállási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a fentiekben meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

g) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.

A szerződés elállás útján történő megszűnése esetén a vállalkozás köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.

8. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

8.1 A webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

8.2 A Mini-Manó online áruház semmilyen módon nem felelős az alábbiakért, bármilyen módon is következtek be:

  • Az Interneten küldött, vagy fogadott bármilyen adat.
  • Bármilyen működési hiba a hálózaton, ami akadályozza az online áruház normális működését és a vásárlást.
  • A kommunikációs eszközök vagy a vonal meghibásodása.
  • Bármilyen elektronikus levél vagy adat elvesztése.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működése.
  • Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

8.3 A Mini-Manó online áruház nem vonható felelősségre semmilyen kárért, ami az áruházhoz való csatlakozás miatt következett be. Egyedül a vásárló felelős az áruházhoz való csatlakozásért és a weblapon történő vásárlásáért.

8.4 A vevő felelőssége felmérni azt, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

8.5 A Mini-Manó online áruház bármikor értesítés nélkül megváltoztathatja a vásárlás feltételeit, kötöttségek nélkül módosíthat bármilyen árat vagy határidőt. A változás a weblapon történő megjelenés időpontjától lép életbe, mely módosítás a megkötött szerződésekre természetesen nem vonatkozik.

8.6 A Mini-Manó online áruház szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a rendelését és törölheti a regisztrációját annak, aki bármilyen formában megsérti a szabályokat. A Vásárló nem jogosult fellebbezni a döntés ellen.

9. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

9.1 A www.minimano.hu weboldalon található képek és szövegek a Mini-Manó Kft. szellemi tulajdonát képezik. Azok részben vagy egészben történő nyilvános felhasználása kizárólag a Mini-Manó Kft. írásos felhatalmazásával lehetséges. Az illetéktelen felhasználás jogi következményeket von maga után!

ELÉRHETŐSÉGÜNK

Mini-Manó Babacentrum
1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 112.
Hétfő-Szombat: 10:00-19:00, Vasárnap: 10:00-15:00
Ügyfélszolgálat: +36 30 335 4243

Írj nekünk!

NYOMTATHATÓ VÁLTOZATOK

ÁSZF letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Távszerződés letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Elállási nyilatkozat minta letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Adatvédelmi tájékoztató letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Elállási jogról szóló tájékoztató letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Szavatossági tájékoztató letöltése pdf formátumban IDE KATTINTVA!

Békéltető Testületek elérhetőségei IDE KATTINTVA!